Converteer ...
... talent tot medewerkers
Ken de feiten
77%
77% van alle kandidaten surft mobiel
79%
79% van kandidaten zoekt naar meer informatie over een bedrijf via sociale media
83%
83% van kandidaten zoekt via Google naar een nieuwe job.
Onze aanpak
Onze aanpak bestaat uit 4 stappen: we brengen eerst de EVP en de geschikte communicatiekanalen in kaart voordat we communiceren. Aan de hand van metrics stellen we de campagnes bij zodat we de performance continu optimaliseren.
Analyse
In de eerste fase willen we de realiteit achterhalen.
Waarom zou een kandidaat voor jouw bedrijf kiezen en waarom kozen je medewerkers ervoor? Wat heb je als bedrijf te bieden? Hoe zit het met waarden en beloftes? Dit achterhalen we via workshops en diepte-interviews of surveys bij de eigen medewerkers. Het zal de fundering van jouw employer brand zijn.
Employee Value Proposition
De resultaten van onze analyse verwerken in een EVP (employee value proposition) is ongetwijfeld de meest waardevolle stap. Hierin bepalen we wat we te bieden hebben als werkgever, in welke mate er een 'cultural fit' is of zelfs wat kandidaten kunnen verwachten.
In deze fase bepalen we de candidate persona's en recruitment marketing strategie.

In overleg bepalen we de KPI's en rekruteringskanalen.
Candidate Journey Touchpoints
Hier begint de candidate journey, we gaan de potentiële kandidaten gericht aanspreken en nurturen met de juiste boodschap. We voeren geen massacommunicatie maar focussen op one-to-one relaties. Uit de onderzoeksfase hebben we een duidelijk overzicht via welke kanalen we de doelgroep gericht kunnen bereiken.

Via sociale media, careersite, landingspagina's, via SEO (search engine optimisation) gebaseerd op KWR (keyword analyse) maar ook via recruitment advertising (SEA), … gaan we de latent en actief werkzoekende kandidaten bereiken en hen aantonen hoe fijn werken bij jouw bedrijf is.

Eens we de aandacht van de juiste kandidaten hebben, gaan we ze afhankelijk van het waar ze in de candidate funnel zitten converteren door ze verschillende acties te laten ondernemen. We nurturen hen verder tot ze tot sollicitatie overgaan.
Analytics & Performance
Meten is weten!
Via social analytics, google analytics, time to hire, ... gaan we meten hoe succesvol de campagnes zijn en waar we moeten bijsturen om het resultaat verder te optimaliseren.
Benieuwd naar onze aanpak?